Pagina's

Vraag en antwoord - Voorstellen

Wie ben je? ---------------------------- Ik ben ...
Wie bent u?


Hoe heet u/je? ------------------------ Ik heet ...

Uit welk land kom je? ---------------Ik kom uit ... (Polen,
Uit welk land komt u?                   Hongarije, Nederland)

Welke taal spreek je? ---------------Ik spreek ... (Pools, Hongaars,
Welke taal spreekt u?                                         Nederlands)

Waar woon je? -----------------------Ik woon in ... (Den Haag, 
Waar woont u?                              Rijswijk, Naaldwijk)


Ben je getrouwd?-------------------- Ja, ik ben getrouwd.
Bent u getrouwd?                          Nee, ik ben niet getrouwd.
(Ik ben gescheiden)

Heb je kinderen? --------------------Ja, ik heb kinderen.
Heeft u kinderen?                         Ja, ik heb ... kinderen.
                                                       Ja, ik heb 1 kind. 
                                                       Nee, ik heb geen kinderen.

Hoe oud ben je? ---------------------Ik ben ... 
Hoe oud bent u?                           Ik ben 26 jaar (oud).

Wanneer ben je geboren? --------Ik ben geboren op 12 april.

Wat is je geboortedatum? --------Mijn geboortedatum is 12 april
                                                       1985.

In welke maand ben je jarig? --- Ik ben jarig in april.


Geen opmerkingen:

Een reactie posten